کد خبر : 75263
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 - 1:21

تأمین اجتماعی پیگیر بیمه خبرنگاران حادثه‌دیده در واژگونی اتوبوس

تأمین اجتماعی پیگیر بیمه خبرنگاران حادثه‌دیده در واژگونی اتوبوس

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اجرای طرح ۳۰۷۰ و غیرحضوری شدن ۳۰ خدمت پر مراجعه گفت: شعب و کارگزاری ها نسبت به گذشته خلوت و مراجعه مردم بسیار کمتر شده است. کمااینکه پوشش ما در برخی سرویس ها مانند انعقاد قرارداد بیمه مشاغل آزاد و اختیاری، نسبت به گذشته، افزایش هم یافته است.

تأمین اجتماعی پیگیر بیمه خبرنگاران حادثه‌دیده در واژگونی اتوبوس

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اجرای طرح ۳۰۷۰ و غیرحضوری شدن ۳۰ خدمت پر مراجعه گفت: شعب و کارگزاری ها نسبت به گذشته خلوت و مراجعه مردم بسیار کمتر شده است. کمااینکه پوشش ما در برخی سرویس ها مانند انعقاد قرارداد بیمه مشاغل آزاد و اختیاری، نسبت به گذشته، افزایش هم یافته است.

به گزارش ایسنا، مصطفی سالاری در سلسله‌ نشست‌های رویای تامین اجتماعی فراگیر که با موضوع «تحول دیجیتال و حقوق شهروندی؛ اجرای طرح ۳۰۷۰ در سازمان تامین اجتماعی» برگزار شد، در ابتدا با بیان اینکه در چند روز گذشته شاهد دو حادثه تلخ در کشور بودیم که هم به اصحاب رسانه در گذشت همکاران و دوستانشان و هم از دست رفتن تعدادی از سرباز معلمان را به جامعه فرهنگیان تسلیت عرض می کنم، با اشاره به طرح ۳۰۷۰ گفت: از یک سال گذشته برنامه ریزی ها را آغاز و از شش ماه گذشته اجرای طرح را آغاز کردیم و در اسفند ماه گذشته ۳۰ سرویس خدمات غیرحضوری به بهره برداری رسید.

وی افزود: مباحث و نکاتی در این جلسه از سوی صاحبنظران و شرکای اجتماعی مطرح شد از جمله اینکه صرفا افزایش سرعت، کاهش هزینه خدمت، کاهش مراجعه و افزایش تنوع کفایت نمی کند، بلکه آسان کردن ارائه خدمت به شیوه غیرحضوری و دیجیتال به نحوی که افراد با سطوح دانشی متفاوت در زمینه فناوری اطلاعات بتوانند از سرویس ها استفاده کنند نیز حائز اهمیت است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه تحول دیجیتال یک ضرورت است و تردیدی در آن نیست اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی به لحاظ اینکه با بخش عمده ای از جامعه ارتباط دارد و به انها خدمت رسانی می‌کند باید گام های اساسی در این زمینه برمی داشت و امید است در آینده هم گام ها استوارتر و سریعتر برداشته شود.

سالاری افزود: باید بدانیم که کجا بوده‌ایم، اکنون در چه نقطه‌ای ایستاده‌ایم و باید در تحول دیجیتال به کجا برسیم. مسیری را آغاز کردیم و یک کار  پر درد سری بود. شاید احتیاط و عافیت طلبی اقتضا می‌کرد کسی به سمت چنین اقداماتی نرود. فشارهایی را متحمل شدیم اما این فشارها همکاران را از ادامه مسیر باز نداشت.

وی با بیان اینکه هدف ما از نامگذاری این طرح به نام ۳۰۷۰ این بود که در مرحله اول ۳۰ خدمت پرمراجعه کاملا دیجیتالی کنیم که ۷۰ درصد مراجعات مردم را به شعب کاهش دهد گفت: لازمه این کار این بود که این ۳۰ خدمت کاملا غیرحضوری شود. نه با اجبار و الزام بلکه باید با آسانتر کردن استفاده از شیوه غیرحضوری، طوری عمل کنیم که همان ۵ و ۱۰ درصد مراجعه حضوری به شعب هم برای دریافت خدمات مذکور دیگر صورت نگیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: شعب و کارگزاری ها نسبت به گذشته خلوت و مراجعه مردم بسیار کمتر شده است. کمااینکه پوشش ما در برخی سرویس ها مانند انعقاد قرارداد بیمه مشاغل آزاد و اختیاری، نسبت به گذشته، افزایش هم یافته است. این طرح بی ایراد نیست و زمانی می‌توانیم بگوییم طرح ۳۰۷۰ بدون ایراد کار می کند که هیچ کس در هیچ شرایط برای دریافت هر کدام از این ۳۰ خدمت نیازی به مراجعه نداشته باشد. این هدف گذاری ما بوده است.

سالاری با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط با ما همکاری لازم را داشته‌ند عنوان کرد: امیدواریم مدیران در آینده گام های بعدی  را بردارند و ۱۰ سرویس دیگر را اضافه کنیم و از ۷۰ به ۸۰ درصد عدم نیاز به مراجعه غیرحضوری برسیم. اگر به پیشرفت خوب در اجرای طرح ۳۰۷۰ برسیم و مراجعه مردم در مواردی منتفی شود امکان اینکه در آینده دوباره به شیوه سنتی سابق برگردیم بسیار ضعیف است. تلاش ما تا پایان دولت، رفع کامل نقایص موجود در برخی سرویس‌ها است.

به گزارش ایسنا، سالاری همچنین در حاشیه این نشست ضمن عرض تسلیت مجدد درگذشت خبرنگاران ایسنا و ایرنا گفت: قطعا سازمان تأمین اجتماعی پیگیر موضوع بیمه خبرنگاران حادثه دیده خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به رایگان شدن خدمات در بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی اظهار کرد: با تمهیدات انجام شده تا هفته آینده مراکز درمانی، بیمارستانی و پاراکلینیکی که از طریق الکترونیکی خدمات می‌دهند، حسابهای شان با تأمین اجتماعی صفر خواهد شد و ریالی از ما طلب نخواهند داشت.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: اعتبار در نظر گرفته شده در سال ۹۸، ۲۰۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۹ به ۲۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و در سال ۱۴۰۰ نیز به ۲۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است. بازنشستگان می‌توانند از طریق کانون‌های بازنشستگی نسبت به ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه اقدام کنند.

سالاری به افزایش مبلغ وام از پنج به هفت میلیون تومان اشاره و عنوان کرد: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیز همیشگی خواهد بود. این موضوع با تغییرات و جابجایی در سازمان ارتباطی ندارد و وقتی مبلغی به عنوان حقوق به دریافتی افراد افزوده می‌شود دیگر نمی‌توان از آن کسر کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پراپ فرم ایرانی

یاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرام

برو موزیک

زيرنويس هاي فيلم

مشاوره خرید رپورتاژ آگهی دائمی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

اخبار