کد خبر : 108361
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 - 21:48

خانه‌های ایرانی از کالای ایرانی پر می‌شود اگر…

خانه‌های ایرانی از کالای ایرانی پر می‌شود اگر…

تقریبا بسیاری از نسل‌های ایران تجربه پوشیدن کفش ملی و بلا را دارند اما حالا چرا کفش‌های ایرانی مهجور مانده‌اند و بازار در اختیار رقبای خارجی به ویژه چینی است؟ به گزارش ایسنا، مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: سال ۹۸ خورشیدی سال «رونق تولید» نام گرفت. این رونق تولید اما چگونه شکل می‌گیرد؟ مهم‌ترین

تقریبا بسیاری از نسل‌های ایران تجربه پوشیدن کفش ملی و بلا را دارند اما حالا چرا کفش‌های ایرانی مهجور مانده‌اند و بازار در اختیار رقبای خارجی به ویژه چینی است؟

به گزارش ایسنا، مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: سال ۹۸ خورشیدی سال «رونق تولید» نام گرفت. این رونق تولید اما چگونه شکل می‌گیرد؟ مهم‌ترین مسئله در رونق، حمایت است. حمایت از تولید از سوی مسؤولان و مردم.

تولید کننده ایرانی با توجه به شرایط بد اقتصادی کشور، به تنهایی نمی‌تواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد و برای ادامه حیات، احتیاجی به دستی دارد که از پشت از او حمایت کند.

یادمان نرفته که در سال‌های نه چندان دور، مردم ایران در شهرهای بزرگ و کوچک از کالاهای ایرانی استفاده می‌کردند. از کفش ایرانی، تلویزیون ایرانی، یخچال ایرانی و….

تقریباً بسیاری از نسل‌های ایران تجربه پوشیدن کفش ملی و بلا را دارند اما حالا چرا کفش‌های ایرانی مهجور مانده‌اند و بازار در اختیار رقبای خارجی به ویژه چینی است؟

این تغییر نشان می‌دهد ما از تولید کنندگان خود خوب حمایت نکردیم. امروز سرمایه گذاری در تولید، توجیه اقتصادی ندارد و هر کسی به دنبال سود است دل به بازار دلار، طلا و ساخت و ساز می‌بندد نه تولید. تولید در ایران به جز زحمت، اعصاب خردی و در آخر شرمنده شدن در برابر کارگرها، چیز دیگری ندارد.

باید باید با تولید به گونه‌ای رفتار کنیم که دارندگان سرمایه، جرأت سرمایه‌گذاری در تولید را داشته باشند. به طور مثال معافیت‌های مالیاتی به عنوان حمایت عملی یا تقبل بخشی از بهره وام‌های بانکی توسط دولت یا وام کم بهره بانک صنعت و معدن یا بازگشت بانک‌های تخصصی به صحنه مناسبات اقتصادی، می‌تواند به تولید کمک بسزایی کند.

برای حمایت از تولید احتیاج به اختراع دوباره چرخ نیست. کافی است با یک مطالعه ساده در روش حمایت از تولید در کشورهای مختلف از شرق آسیا تا غرب اروپا، به یک ساختار درست در تولید رسید. ژاپن و کره جنوبی نمونه‌هایی خوبی از رونق تولید داخلی هستند.

می‌بینید که لوازم خانگی در سراسر جهان در تسخیر شرکت‌های ژاپنی و کره است. شما در خانه یک ایرانی، یک آمریکایی، یک آلمانی، تلویزیون‌ها و یخچال‌های ساخت کره یا ژاپن را می‌بینید.

واقعاً با رونق تولید، چرخ‌های اقتصاد کشور خواهد چرخید.

در برابر تولید کنندگان تنها نباید از مسؤولان انتظار داشت. مردم هم باید وارد این چرخه شوند. جامعه ایرانی برای حمایت از تولیدکننده ایرانی، تاجایی که می‌تواند کالای ایرانی بخرد. خریدن کالای ایرانی، یعنی نانی در سفره یک هم‌وطن گذاشتن.

سعی کنیم از کالاهای خارجی که نمونه دارند، استفاده نکنیم. خرید ما همان دستی است که می‌تواند تولید کننده ایرانی را به سمت جلو هُل بدهد.

دوباره می‌شود خانه‌های ما از کالاهای ایرانی پر شود. با تصمیم‌های درست، با دادن تسهیلات به تولیدکنندگان واقعی و حمایت مردم از تولید ایرانی، به راحتی می‌شود به رونق اقتصادی رسید.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پراپ فرم ایرانی

یاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرام

برو موزیک

زيرنويس هاي فيلم

مشاوره خرید رپورتاژ آگهی دائمی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

اخبار