کد خبر : 167192
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 - 14:56

دانش فنی و مهندسی کشور طی ۴ دهه اخیر رشدی چند برابری داشته است

دانش فنی و مهندسی کشور طی ۴ دهه اخیر رشدی چند برابری داشته است

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از مستندسازی ظرفیت ها و دستاوردهای فنی و مهندسی کشور در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک ضرورت اساسی نام برد. به گزارش ایسنا، مهندس صفا صبوری دیلمی که به مناسبت فرارسیدن روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی از طریق ویدئو کنفرانس در

دانش فنی و مهندسی کشور طی ۴ دهه اخیر رشدی چند برابری داشته است

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از مستندسازی ظرفیت ها و دستاوردهای فنی و مهندسی کشور در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک ضرورت اساسی نام برد.

به گزارش ایسنا، مهندس صفا صبوری دیلمی که به مناسبت فرارسیدن روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی از طریق ویدئو کنفرانس در آیین گرامیداشت این حکیم فرزانه در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر سخن می گفت، دانش مهندسی کشور در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی را شاخصی در حال رشد دانست و یادآور شد: در سال ۱۳۵۳ باید برای طراحی و احداث یک پل ساده فلزی با فونداسیون و مقاطع معمولی از مهندسان بلژیکی استفاده می شد، اما امروزه پروژه هایی در شهر تهران اجرا می شود که نشان دهنده رشد چند برابری دانش فنی و مهندسی کشور نسبت به سال های پیش از انقلاب است.
وی سازمان ها و شرکت های تابعه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران را از بزرگترین نهادهای مهندسی شهری در کشور ذکر و اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۱۵ هزار مهندس راه و ساختمان با گرایش ها و مدارج مختلف علمی در مدیریت شهری پایتخت مشغول به فعالیت هستند و نتیجه اقدامات آنها شامل پروژه های کم نظیری است که گاه موفق به کسب جوایز معتبر مهندسی در داخل و خارج از کشور شده اند.
صبوری از ۸۰۰ دستگاه پل سواره رو، ۵۵۰ کیلومتر بزرگراه و بیش از ۵۳۰ کیلومتر شبکه مدیریت آبهای سطحی با ساختار و مشخصات فنی پیچیده به عنوان دسترنج مهندسان و دانش آموختگان دانشگاه های کشور و از آن جمله دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی یاد و خاطرنشان کرد: امروزه انواع پل ها و تونل های ترافیکی در شهر تهران طراحی و احداث می شوند و برخی از تونل های شهر تهران توانسته اند در رقابت با پروژه هایی از کشورهای آمریکا، چین، فرانسه و آلمان، جوایز انجمن بین المللی تونل را کسب کنند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیچیدگی های فنی اجرای بخش تونلی پروژه احداث تونل- زیرگذر استادمعین، اجرای این تونل در فاصله ۴ متری از سطح خیابان آزادی و نیم متری سقف مترو را یکی از حساسیت های فنی این پروژه دانست و با تاکید بر اینکه احداث این تونل ۷۰ متری به مدد استفاده از ابزار دقیق، با حداقل میزان نشست در سطح خیابان آزادی به سرانجام رسید، خاطرنشان کرد: مستندسازی ظرفیت ها و دستاوردهای فنی و مهندسی کشور در ۴ دهه اخیر امری ضروری است که باید توسط دانش آموختگان و مهندسان جوان کشور پیگیری شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پراپ فرم ایرانی

یاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرام

برو موزیک

زيرنويس هاي فيلم

مشاوره خرید رپورتاژ آگهی دائمی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

اخبار