شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس
ایسنا/قم شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس جمهوری اسلامی ایران برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق و مدارس استان ابلاغ گردید. محمد رضا اسلامی، رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان قم در خصوص ثبت نام دانش آموزان ابتاع استان خاطر نشان کرد: کلیه دانش
ایسنا/قم شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس جمهوری اسلامی ایران برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق و مدارس استان ابلاغ گردید.
محمد رضا اسلامی، رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان قم در خصوص ثبت نام دانش آموزان ابتاع استان خاطر نشان کرد: کلیه دانش آموزان اتباع خارجی دارای مدارک اقامتی معتبر اعم از گذرنامه دفترچه اقامت، کارت آمایش، کارت هویت، برگه تردد آموزش و معرفی نامه حمایت تحصیلی می توانند در مدارس ثبت نام نمایند.
وی گفت: تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس دولتی و غیر دولتی–استعدادهای درخشان و مدارس استثنایی براساس دستورالعمل های ابلاغی همانند دانش آموزان ایرانی می باشد.
اسلامی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش و ادامه تحصیلی هیچ تفاوتی بین دانش آموزان ایرانی و اتباع خارجی وجود ندارد، یادآور شد: در حال حاضر حدود ۳۴ هزار نفر از دانش آموزان اتباع خارجی در بیش از ۱۱۵۹ واحد آموزشی مشغول به تحصیل می باشند .
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش قم ادامه داد: این دانش آموزان می توانند در تمامی مسابقات رسمی– فرهنگی و ورزشی و مسابقات علمی ( المپیادها ) تا سطح استانی شرکت نموده و با سایر دانش آموزان به رقابت بپردازند .
وی خاطر نشان کرد: در مدارس استان فقط دانش آموزان اتباع دارای مدارک اقامتی صادره از استان قم می توانند ثبت نام نمایند و اتباع سایر استان ها می بایست به دفاتر کفالت اتباع خارجی مراجعه نموده و نسبت به درخواست خود اقدام نمایند و دانش آموزان مشکوک التابعه ایرانی نیز بر اساس مصوبه هیات محترم وزیران با مجوز فرمانداری می توانند در مدارس ثبت نام نمایند .
در پایان لازم به ذکر است در طول ایام ثبت نام نحوه فرایند اجرایی ثبت نام تشکیل پرونده تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی توسط بازرسان استانی و ادارات نواحی و مناطق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام
منبع:ایسنا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰