چالش بیسابقه روزنامههای آمریکا به دلیل کرونا
درست زمانی که آمریکاییها به روزنامهها بیش از هر زمان دیگری احتیاح دارند، صنعت نشر روزنامه ایالات متحده که در حالت عادی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم میکند، اینبار به واسطه کرونا با چالشی بیسابقه روبهرو شده است. به گزارش ایسنا و به نقل از اسوشیتدپرس، این روزها که ویروس «کرونا» در سراسر
درست زمانی که آمریکاییها به روزنامهها بیش از هر زمان دیگری احتیاح دارند، صنعت نشر روزنامه ایالات متحده که در حالت عادی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم میکند، اینبار به واسطه کرونا با چالشی بیسابقه روبهرو شده است.
به گزارش ایسنا و به نقل از اسوشیتدپرس، این روزها که ویروس «کرونا» در سراسر ایالات متحده گسترش یافته، مخاطبان تشنه آگاهی و اطلاعات بیش از هر زمان دیگری نیازمند رسانههای محلی هستند. آنها تمایل دارند در مورد شمار مبتلایان منطقه خود، مراکز انجام آزمایش «کرونا» و تاثیرات اقتصادی این ویروس اطلاعات کسب کنند.
به گفته روزنامهها آمار ترافیک اینترنتی اخبار آنلاین و استفاده از اشتراکهای خبری افزایش یافته است اما روزنامهها و سایر نشریات تحت فشار هستند. این مراکز فرهنگی ناچار به کمتر کردن شمار کارکنان، کم کردن ساعات کاری و حقوق کارمندان و کاهش تیراژ و تعداد نسخههای چاپی شدهاند و حتی در بعضی از موارد به طور کامل بسته شدهاند.
روزنامه «سان کرونیکل» که یک نشریه روزانه محلی در شهر «اتلبارو» واقع در ایالت «ماساچوست» محسوب میشود سعی در پوشش خبرهای مرتبط با شیوع ویروس «کرونا» دارد و این روزها تعداد بازدید و ترافیک آنلاین در وبسایت این روزنامه با افزایش روبهرو شده است.
به گفتهی «پنلوپه ابرناتی» استاد دانشگاه کارولینای شمالی که صنعت خبر را مورد بررسی قرار میدهد، محققان نگران این هستند که بحران اقتصادی پیشرو که به گفته اقتصاددانها قریبالوقوع است، میتواند رخداد انقراض روزنامهها باشد.
بیش از ۲۱۰۰ شهر و شهرستان در ۱۵سال اخیر یک نشریه خبری را از دست دادهاند که اغلب آنها هفتهنامه بودند. تعداد کارکنان نشریات خبری نیز از سال ۲۰۰۴ تاکنون به یک دوم کاهش یافته است. همچنان که مخاطبان تمایل بیشتری به اخبار نشان دادند، بسیاری از نشریات برای حفظ بقای خود کوشیدند و بحران اقتصادی بزرگ سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ را پشت سر گذاشتند و با ظهور غولها بزرگی همچون «گوگل» و «فیسبوک» مقابله کردند.
اخیرا، روزنامههای بزرگ ایالاتمتحده همچون «نیویورکتایمز»، «واشنگتن پست» و «وال استریت ژورنال» افزایش دادن میلیونها اشتراک دیجیتالی را به عنوان روش جدید کسب درآمد انتخاب کردهاند؛ این در حالی است که بسیاری از نشریات مشابه همچنان به تبلیغات متکی هستند.
انجمن جهانی رسانه خبری با مورد بررسی قرار دادن ۲۰ نشریه خبری جهانی، میانگین ۲۳ درصد کاهش در فروش تبلیغات در سال ۲۰۲۰ را پیشبینی کرده است. در ایالات متحده سود حاصل از تبلیغات روزنامهها در هفتههای اخیر در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته با ۲۰ الی ۳۰ درصد کاهش مواجه شده است.
از بحرانهای صنعت نشر خبری ایالات متحده به این موارد میتوان اشاره کرد: روز دوشنبه «گانیت» بزرگترین کمپانی رسانه گروهی ایالات متحده از مرخصی ۱۵ روزه و قطع پرداخت حقوق برای بسیاری از کارکنانش خبر داد. روز سهشنبه، «لی اینترپرایس» یک کمپانی بزرگ رسانه دیگر ایالات متحده نیز از مرخصی و کم شدن حقوق کارمندانش خبر داد. در «نوادا» نیز یک کمپانی رسانهای، انتشار شش هفتهنامه محلی را متوقف خواهد کرد.
منبع:ایسنا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰