کسب رتبه ۱۴ جهانی کردستان در حوزه تعاونی
ایسنا/کردستان رئیس مرکز نوآوری و توسعه تعاون کردستان گفت: تعاونیهای استان کردستان در جهان در بین کشورهایی که در زمینه تعاونی فعالیت دارند، رتبه ۱۴ را به خود اختصاص دادهاند. حامد صالح پور امروز (۶اسفند) در وبینار کرسی تعاون و کارآفرینی که با مشارکت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی کردستان برگزار شد، اظهار
ایسنا/کردستان رئیس مرکز نوآوری و توسعه تعاون کردستان گفت: تعاونیهای استان کردستان در جهان در بین کشورهایی که در زمینه تعاونی فعالیت دارند، رتبه ۱۴ را به خود اختصاص دادهاند.
حامد صالح پور امروز (۶اسفند) در وبینار کرسی تعاون و کارآفرینی که با مشارکت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: خلاقیت به معنای توانایی تلفیق ایدهها به شیوهای منحصر به فرد است و نوآوری فرآیند به کارگیری یک ایده خلاق و تبدیل آن به محصول، خدمت و یا یک چیز مفید است.
وی با اشاره به اینکه کارآفرینی به معنی کار تازهای است که توسط فرد یا گروه در یک زمان به اجرا گذاشته شود؛ عنوان کرد: در بسیاری از مباحث علمی، معیار برای نوآوری و کارآفرینی حد مفید بودن نوآوری است؛ لذا اگر این تفکر نو دیرتر از نقطه زمانی مناسب که به فکر ما خطور میکند به اجرا درآید دیگر نمیتوان آن را ایدهای نو دانست پس میتوان گفت که حد معیار نوآوری به معنای ارائه ایده مناسب در زمان مناسب است.
صالح پور با اشاره به اینکه در چند سال اخیر کسب و کارهایی در حوزه فناوری، کشاورزی، محیط زیست، اداری و … که وارد بازار شده است به عنوان کسب و کارهای نوپا و استارتاپهای جدید معرفی شدهاند گفت: مرکز نوآوری جهاددانشگاهی، مرکز رشد دانشگاه آزاد سنندج، مراکز شتاب دهنده کسب و کارها، مراکز کارآفرینی دانشگاه کردستان و سایر مراکزی که در استان کردستان در حوزه کارآفرینی و نوآوری مشغول فعالیت هستند به عنوان یک اکوسیستم و زیست بوم فعال در سطح استان مشغول فعالیت هستند.
وی افزود: اکوسیستم به این معنی است که ورودی و خروجی یک مکان را خود تعیین میکند و دست هایی از درون و خارج در آن دخالتی ندارند و کارآفرینی نیازمند شکل گیری یک اکوسیستم است که خوشبختانه این اکوسیستم در کردستان شکل گرفته و با همت و تلاش نهادهای مرتبط روز به روز رونق بیشتری ایجاد خواهد شد.
رئیس مرکز نوآوری و توسعه تعاون کردستان بیان کرد: هم اکنون ۱۸۴۰ تعاونی فعال در استان کردستان وجود دارد که این شبکه گستردهای از کسب و کارها را میطلبد که اگر حداقلها را در نظر بگیریم رقم بسیار قابل توجهی خواهد شد برای افرادی که میخواهند وارد عرصه تعاونی شوند زیرا ما قبل از ورود به هرکاری نیازمند بازاریابی صحیح هستیم که در استارتاپها و کسب و کارهای نوپا بازاریابی مقدم بر سایر فعالیتها است؛ در ابتدا ضروری است که سهم بازار را بسنجیم تا دریابیم که در کجا قرار داریم و میخواهیم به کجا مراجعه کنیم تا بتوانیم به کجا برسیم.
وی اظهار کرد: تعاونیهای استان کردستان در جهان در بین کشورهایی که در زمینه تعاونی فعالیت دارند، رتبه ۱۴ را به خود اختصاص دادهاند.
صالحپور در پایان سخنان خود با اشاره به این موضوع که ما همیشه تعاون را در کنار کارآفرینی تعریف و در تقابل با هم میدانیم؛ یادآور شد: از آنجایی که عامل اصلی پایداری و پویایی کسب و کارها به ویژه تعاونیها خلاقیت و نوآوری است بسیاری از کسب و کارها پس از ورود به تعاونیها تغییر رویه داده و تحول عظیمی در نوآوری ایجاد و از بستر دیجیتال و مجازی بیشترین بهره و استفاده را بردند و توانستند قدمهای بسیار ارزشمندی را برای کسب و کارهای خود در آینده بردارند و اما هستند کسب و کارهایی که نتوانستند از بسترهای جدید مانند فضای مجازی، رسانهها و … برای رونق کسب و کارهای خود بهره ببرند و کار خود را آپدیت و بروز رسانی کنند و سبب ورشکستگی خود شدند.
انتهای پیام
منبع:ایسنا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰