کد خبر : 207905
تاریخ انتشار : شنبه 2 اردیبهشت 1402 - 19:44

Google Rank Brain: چیست و چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟

Google Rank Brain: چیست و چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟

  Rank Brain یک برنامه هوش مصنوعی (AI) است که برای کمک به پردازش سوالات جستجوی گوگل استفاده می شود. RankBrain از هوش مصنوعی برای جاسازی مقادیر زیادی از زبان نوشتاری در موجودیت های ریاضی به نام بردارها استفاده می کند که رایانه می تواند آنها را درک کند.   اگر RankBrain کلمه یا عبارتی

 

Rank Brain یک برنامه هوش مصنوعی (AI) است که برای کمک به پردازش سوالات جستجوی گوگل استفاده می شود.

RankBrain از هوش مصنوعی برای جاسازی مقادیر زیادی از زبان نوشتاری در موجودیت های ریاضی به نام بردارها استفاده می کند که رایانه می تواند آنها را درک کند.

 

اگر RankBrain کلمه یا عبارتی را ببیند که با آن آشنا نیست، دستگاه می‌تواند حدس بزند که چه کلمات یا عباراتی ممکن است معنای مشابهی داشته باشند و نتیجه را بر اساس آن فیلتر کند، و آن را در رسیدگی به سؤالات جستجویی که قبلاً دیده نشده‌اند مؤثرتر می‌کند. .

 

در عمل، برای عبارت جستجویی مانند «چند قاشق غذاخوری در یک فنجان؟»، رتبه مغز گوگل نتایج جستجوی متفاوتی را بر اساس مواردی مانند کشوری که جستجو انجام شده را نشان می‌دهد.

 

گوگل به Search Engine Land گفت که RankBrain نتایج متفاوتی را در استرالیا در مقابل ایالات متحده برای آن جستجو ترجیح می دهد زیرا اندازه گیری ها در هر کشور با وجود نام های مشابه متفاوت است.

 

و موثر است: از مهندسان جستجوی گوگل خواسته شد تا به برخی از صفحات نگاه کنند و حدس بزنند که به نظر آنها فناوری موتور جستجوی گوگل در صدر نتایج جستجو قرار می گیرد.

 

در حالی که مهندسان جستجوی گوگل ۷۰ درصد مواقع به درستی حدس می زدند، Rank Brain 80 درصد درصد موفقیت داشت.

به طور کلی، Rank Brain قادر است الگوهای جدید را بیاموزد و تشخیص دهد و سپس SERPS (صفحه نتایج موتور جستجو) را بر اساس دانش جدید خود اصلاح کند.

 

Rank Brain چقدر مهم است؟

RankBrain یکی از صدها سیگنالی است که وارد الگوریتمی می شود که تعیین می کند چه نتایجی در صفحه جستجوی گوگل ظاهر می شوند و در کجا رتبه بندی می شوند.

 

طبق گفته گوگل، این سومین عامل مهم در تعیین نتایجی است که در جستارهای جستجوی شما ظاهر می شود.

 

در حال حاضر، Rank Brain گوگل مسئول ۱۵ درصد از جستجوهای آنلاین است و اکنون یکی از مهم ترین سیگنال ها از بین صدها سیگنال مورد استفاده برای تعیین رتبه جستجو است.

 

رتبه بندی مغز چگونه بر سئوی شما تأثیر می گذارد؟

اولین قدم در توسعه یک کمپین سئو همیشه در مورد تعریف کلمات کلیدی شما بوده است.

 

هنگامی که کلمات کلیدی خود را تعریف می کنید، به دنبال کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود خواهید بود که مشتریان به دنبال آن هستند. این همیشه پایه و اساس یک کمپین سئو موفق بوده است.

 

اگر کلمات کلیدی را هدف قرار می دهید که مشتریان به دنبال آن نیستند، پس کمپین شما از همان ابتدا محکوم به شکست است.

 

این بخش از فرآیند سئو، پایه و اساس، چیزی است که Rank Brain بیشترین تأثیر را خواهد داشت.

 

قبل از Rank Brain، مهندسان نرم افزار گوگل یک الگوریتم ریاضی ایجاد می کنند که رتبه بندی جستجو را تعیین می کند. این الگوریتم تا زمانی که به‌روزرسانی انجام نشود، ثابت خواهد بود.

 

با این حال، با Rank Brain، این الگوریتم اکنون در حال یادگیری و تغییر است.

 

در نتیجه، کمپین سئوی شما باید زیرک تر و سازگارتر با تغییرات در چشم انداز رتبه بندی موتورهای جستجو باشد.

 

بعد از رتبه بندی مغز گوگل چه می شود؟

اگر می‌خواهید درباره Google Rank Brain اطلاعات بیشتری کسب کنید، در مورد کلمه «بردار» بیشتر بدانید – روشی که کلمات و عبارات را می‌توان به صورت ریاضی به هم متصل کرد.

با این پست وبلاگ شروع کنید، که در مورد نحوه یادگیری این سیستم (که در پست رتبه بندی مغز نامگذاری نشده بود) فقط با اسکن مقالات خبری، مفهوم شهرهای پایتخت کشورها را آموخته است.

 

گوگل گفته است که Rank Brain به تدریج عرضه شده است و چند ماه است که کاملاً زنده و جهانی شده است، بنابراین اگر هیچ تغییر قابل توجهی در رتبه بندی جستجوی خود مشاهده نکرده اید، جای نگرانی نیست.

 

گوگل همیشه تغییرات زیادی در الگوریتم‌های جستجوی خود ایجاد می‌کند، بنابراین تا زمانی که به بهترین شیوه سئو پایبند باشید، پیدا خواهید شد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پراپ فرم ایرانی

یاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرام

برو موزیک

زيرنويس هاي فيلم

مشاوره خرید رپورتاژ آگهی دائمی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

اخبار